1950
Technische gegevens
| Foto en gegevens beschikbaar gesteld door dhr R. Voermans
|
Motor type:
|
Viertakt
|
Aantal cilinders:
|
2
|
Nokkenas:
|
Onderliggend
|
Aantal kleppen per cilinder:
|
2
|
Cilinderinhoud:
|
497 cc
|
Koeling:
|
Lucht
|
Smeersysteem:
|
Dry sump
|
Compressie verhouding:
|
6,7 : 1
|
Boring x slag:
|
66 x 72,6 mm
|
Maximum vermogen:
|
29 PK
|
Maximum koppel:
|
nb
|
Verbruik:
|
nb
|
Top Snelheid:
|
140 km/h (87 mph)
|
Inlaatsysteem:
|
Carburateur
|
Elektrische installatie:
|
6 Volt
|
Ontsteking:
|
Magneto (Lucas K2F)
|
Start systeem:
|
Kick
|
Koppeling:
|
Meervoudige natte plaat
|
Versnellingen:
|
4
|
primaire overbrenging:
|
Simplex ketting
|
Secondaire overbrenging:
|
Ketting
|
Frame Type:
|
Enkelvoudig Wiegframe (Garden gate)
|
Vering voor:
|
Hydraulische Roadholder telescoopvork
|
Vering achter:
|
Plunjers (1949-1952) vanaf 1953 schokdempers
|
Remmen voor:
|
Trommel
|
Remmen achter
|
Trommel
|
Wielen:
|
Spaakwielen
|
Bandenmaat voor:
|
3,00 x 21 vanaf 1953 3,25 x 19
|
Bandenmaat achter:
|
3,50 x 19
|
Lengte:
|
nb
|
Breedte:
|
nb
|
Hoogte
|
nb
|
Zithoogte:
|
nb
|
Wielbasis:
|
1422 mm
|
Droog gewicht:
|
200 kg
|
Brandstof:
|
Super
|
Tankinhoud
|
17 ltr
|
leverbaar vanaf-tot
|
1949-1955
|
Opmerkingen: |
De technische gegevens zijn met de grootste zorg uitgezocht het kan voorkomen dat door typeveranderingen enkele afwijkingen zijn.
Mocht u fouten zien of aanvulling op de gegevens hebben stuur dan een mail naar info@motorencyclopedie.nl