DUCATI 906 PASO

Technische gegevens

Motor type:

Viertakt L-motor

Aantal cilinders:

2

Nokkenas:

Enkel bovenligend

Aantal kleppen per cilinder:

2 Desmodromisch gestuurd

Cilinderinhoud:

904 cc

Koeling:

Vloeistof

Smeersysteem:

Wet-Sump

Compressie verhouding:

9,2 : 1

Boring x slag:

92 x 68 mm

Maximum vermogen:

64,7 KW / 88 PK @ 8000 rpm

Maximum koppel:

85 Nm @ 5000 rpm

Verbruik:

1 : 16,6

Top Snelheid:

230 km/h

Inlaatsysteem:

2 x Weber 44 DCNF 116 carburateurs

Elektrische installatie:

12 Volt

Ontsteking:

Marelli Digiplex met variabele vervroeging

Start systeem:

Elektrisch

Koppeling:

Meervoudige droge plaat

Versnellingen:

6

primaire overbrenging:

Tandwielen

Secondaire overbrenging:

Ketting

Frame Type:

Dubbel wiegframe

Vering voor:

Hydraulische Marzocchi M1R telescoopvork 42 mm met anti-duik

Vering achter:

Enkele mono-shock schokdemper

Remmen voor:

Dubbele geperforeerde schijf 280 mm

Remmen achter:

Enkele geperforeerde schijf 270 mm

Wielen:

Brembo gietwielen

Bandenmaat voor:

130/60-VR 16

Bandenmaat achter:

160/60-VR 16

Lengte:

2000 mm

Breedte:

700 mm

Hoogte:

1100 mm

Zithoogte:

780 mm

Wielbasis:

nb

Droog gewicht:

205 kg

Rijklaar gewicht:

222 kg

Brandstof:

Eurosuper

Tankinhoud:

22 ltr

leverbaar vanaf-tot:

1988-1991

Opmerkingen:

Deze motor was de opvolger van de Ducati 750 Paso.

Van deze motor zijn tussen 1988 en 1989 slechts 1802 stuks gebouwd.