Technische gegevens |
|
Motor type: |
Viertakt L-motor |
Aantal cilinders: |
2 |
Nokkenas: |
Enkel bovenliggend |
Aantal kleppen per cilinder: |
2 Desmodromisch gestuurd |
Cilinderinhoud: |
748 cc |
Koeling: |
Lucht |
Smeersysteem: |
Wet-Sump |
Compressie verhouding: |
10,0 : 1 |
Boring x slag: |
88,0 : 61,5 mm |
Maximum vermogen: |
54,4 KW / 74 PK @ 7900 rpm |
Maximum koppel: |
75 Nm @ 6350 rpm |
Verbruik: |
1 : 18,6 |
Top Snelheid: |
200 km/h |
Inlaatsysteem: |
2 x Weber 44 DCNF 107carburateurs |
Elektrische installatie: |
12 Volt |
Accu: |
Yuasa 12 14 AH |
Ontsteking: |
Elektronische Kokusan ontsteking met electronische vervroeger |
Bougie: |
Champion RA6YC |
Start systeem: |
Elektrisch |
Koppeling: |
Meervoudige droge plaat |
Versnellingen: |
5 |
primaire overbrenging: |
Tandwielen |
Secondaire overbrenging: |
Ketting |
Frame Type: |
Dubbel wiegframe |
Vering voor: |
Hydraulische Marzocchi M1R telescoopvork 42 mm |
Vering achter: |
enkele Marzocchi mono-shock schokdemper |
Remmen voor: |
Dubbele geperforeerde schijf 280 mm |
Remmen achter: |
Enkele geperforeerde schijf 280 mm |
Wielen: |
Gietwielen |
Bandenmaat voor: |
130/60-16 |
Bandenmaat achter: |
160/60-16 |
Lengte: |
2030 mm |
Breedte: |
665 mm |
Hoogte: |
1180 mm |
Zithoogte: |
780 mm |
Wielbasis: |
1450 mm |
Droog gewicht: |
190 kg |
Brandstof: |
Eurosuper |
Tankinhoud: |
22 ltr |
leverbaar vanaf-tot: |
1986 - 1988 |
Opmerkingen:Ducati 750 paso is de eerste motor in het Cagiva tijdperk en ontworpen door Massimo Tamburini mede oprichter van Bimota.Tamburini zou later ook de Ducati 916 en de MV Agusta F4 serie en de Brutale serie ontwerpen.Tussen 1986 en 1988 werden er wereldwijd slechts 4863 exemplaren van deze motor verkocht.In 1987 zijn in de USA zijn 700 stuks geimporteerd waarvan 55 parelmoer witte exemplaren welke speciaaal voor de USA markt is gebouwd. |