DUCATI 750 PASO

Technische gegevens

Motor type:

Viertakt L-motor

Aantal cilinders:

2

Nokkenas:

Enkel bovenliggend

Aantal kleppen per cilinder:

2 Desmodromisch gestuurd

Cilinderinhoud:

748 cc

Koeling:

Lucht

Smeersysteem:

Wet-Sump

Compressie verhouding:

10,0 : 1

Boring x slag:

88,0 : 61,5 mm

Maximum vermogen:

54,4 KW / 74 PK @ 7900 rpm

Maximum koppel:

75 Nm @ 6350 rpm

Verbruik:

1 : 18,6

Top Snelheid:

200 km/h

Inlaatsysteem:

2 x Weber 44 DCNF 107carburateurs

Elektrische installatie:

12 Volt

Accu:

Yuasa 12 14 AH

Ontsteking:

Elektronische Kokusan ontsteking met electronische vervroeger

Bougie:

Champion RA6YC

Start systeem:

Elektrisch

Koppeling:

Meervoudige droge plaat

Versnellingen:

5

primaire overbrenging:

Tandwielen

Secondaire overbrenging:

Ketting

Frame Type:

Dubbel wiegframe

Vering voor:

Hydraulische Marzocchi M1R telescoopvork 42 mm

Vering achter:

enkele Marzocchi mono-shock schokdemper

Remmen voor:

Dubbele geperforeerde schijf 280 mm

Remmen achter:

Enkele geperforeerde schijf 280 mm

Wielen:

Gietwielen

Bandenmaat voor:

130/60-16

Bandenmaat achter:

160/60-16

Lengte:

2030 mm

Breedte:

665 mm

Hoogte:

1180 mm

Zithoogte:

780 mm

Wielbasis:

1450 mm

Droog gewicht:

190 kg

Brandstof:

Eurosuper

Tankinhoud:

22 ltr

leverbaar vanaf-tot:

1986 - 1988

Opmerkingen:

Ducati 750 paso is de eerste motor in het Cagiva tijdperk en ontworpen door Massimo Tamburini mede oprichter van Bimota.

Tamburini zou later ook de Ducati 916 en de MV Agusta F4 serie en de Brutale serie ontwerpen.

Tussen 1986 en 1988 werden er wereldwijd slechts 4863 exemplaren van deze motor verkocht.

In 1987 zijn in de USA zijn 700 stuks geimporteerd waarvan 55 parelmoer witte exemplaren welke speciaaal voor de USA markt is gebouwd.