Technische gegevens |
|
Foto's beschikbaar gesteld door dhr. R. Martinez |
|
Motor type: |
Tweetakt |
Aantal cilinders: |
1 |
Cilinderinhoud: |
196,04 cc |
Koeling: |
Lucht |
Smeersysteem: |
nb |
Compressie verhouding: |
10 : 1 |
Boring x slag: |
64,5 x 60 mm |
Maximum vermogen: |
13,22 KW / 18 PK @ 6500 rpm |
Maximum koppel: |
nb |
Verbruik: |
nb |
Top Snelheid: |
131 km/h |
Inlaatsysteem: |
Amal monobloc carburateur |
Elektrische installatie: |
nb |
Ontsteking: |
nb |
Start systeem: |
Kick |
Koppeling: |
Meervoudige natte plaat |
Versnellingen: |
4 |
primaire overbrenging: |
nb |
Secondaire overbrenging: |
Ketting |
Frame Type: |
Wiegframe |
Vering voor: |
Hydraulische telescoopvork |
Vering achter: |
Twee schokdempers |
Remmen voor: |
Geventileerde trommel 160 mm |
Remmen achter: |
Trommel 140 mm |
Wielen: |
Spaakwielenwielen |
Bandenmaat voor: |
2,75 x 18 |
Bandenmaat achter: |
2,75 x 18 |
Lengte: |
nb |
Breedte: |
nb |
Hoogte: |
nb |
Zithoogte: |
nb |
Wielbasis: |
nb |
Droog gewicht: |
97 kg |
Brandstof: |
nb |
Tankinhoud: |
14 ltr |
leverbaar vanaf-tot: |
1962 - 1965 |
Opmerkingen:Van deze motor zijn slechts 4919 exemplaren gebouwden is in 2 versies verschenen, de "National" (model 8) en de "USA" (model 8-1) |