Technische gegevens
| Foto beschikbaar gesteld door dhr P. Jansen
|
Motor type:
|
Viertakt
|
Aantal cilinders:
|
1
|
Nokkenas:
|
nb
|
Aantal kleppen per cilinder:
|
2
|
Cilinderinhoud:
|
248 cc
|
Koeling:
|
Lucht
|
Smeersysteem:
|
nb
|
Compressie verhouding:
|
7,8 : 1
|
Boring x slag:
|
69,9 x 64,9 mm
|
Maximum vermogen:
|
12,4 KW/17 PK @ 7250 RPM
|
Maximum koppel:
|
nb
|
Verbruik:
|
nb
|
Top Snelheid:
|
nb
|
Inlaatsysteem:
|
Carburateur
|
Elektrische installatie:
|
6 Volt
|
Ontsteking:
|
Accu/bobine
|
Start systeem:
|
Kick
|
Koppeling:
|
Meervoudige natte plaat
|
Versnellingen:
|
4
|
primaire overbrenging:
|
Ketting
|
Secondaire overbrenging:
|
Ketting
|
Frame Type:
|
Enkelvoudig wiegframe
|
Vering voor:
|
Hydraulische telescoopvork
|
Vering achter:
|
Twee schokdempers
|
Remmen voor:
|
Trommel
|
Remmen achter
|
Trommel
|
Wielen:
|
Spaakwielen
|
Bandenmaat voor:
|
3,25 x 17
|
Bandenmaat achter:
|
3,25 x 17
|
Lengte:
|
nb
|
Breedte:
|
nb
|
Hoogte
|
nb
|
Zithoogte:
|
nb
|
Wielbasis:
|
nb
|
Droog gewicht:
|
149 Kg
|
Brandstof:
|
Normaal
|
Tankinhoud
|
12,5 liter
|
leverbaar vanaf-tot
|
1959-1965
|
Opmerkingen: Deze motor is identiek aan de Matchless G2 |
De technische gegevens zijn met de grootste zorg uitgezocht het kan voorkomen dat door typeveranderingen enkele afwijkingen zijn.